ایجاد یک سیستم پشتیبانی مشتری با جت انجین در وردپرس می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. در ادامه، مراحل گام به گام برای راه‌اندازی این سیستم را بررسی خواهیم کرد.

مراحل ساخت سیستم پشتیبانی مشتری

۱. نصب و راه‌ اندازی جت انجین

ابتدا اطمینان حاصل کنید که افزونه JetEngine را بر روی وردپرس خود نصب کرده‌اید. برای این کار به بخش افزونه‌ها بروید:

  1. به پیشخوان وردپرس بروید.
  2. به افزونه‌ها > افزودن بروید.
  3. JetEngine را جستجو کرده و آن را نصب و فعال کنید.

۲. ایجاد نوع پست سفارشی

برای ایجاد بخش پشتیبانی مشتری با جت انجین، باید یک نوع پست سفارشی بسازید:

  1. به JetEngine > Post Types بروید.
  2. روی Add New کلیک کنید.
  3. نام نوع پست را به عنوان مثال “پشتیبانی” (Support) قرار دهید.
  4. فیلدهای مورد نیاز برای پست‌ها را اضافه کنید (مانند نام مشتری، ایمیل، نوع درخواست، توضیحات و غیره).

آموزش جت انجین

۳. ایجاد فرم تماس

برای جمع‌آوری درخواست‌های مشتریان، شما نیاز به یک فرم تماس دارید:

  1. به JetEngine > Forms بروید.
  2. روی Add New کلیک کنید.
  3. فیلدهایی که نیاز دارید (مانند نام، ایمیل، متن درخواست و …) را اضافه کنید.
  4. تنظیمات فرم را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیم کنید که پس از ارسال فرم، یک ایمیل به مدیر ارسال شود.

۴. نمایش درخواست‌ها

برای نمایش درخواست‌ های پشتیبانی مشتریان، می‌توانید یک صفحه یا ویجت بسازید:

  1. به JetEngine > Listings بروید.
  2. روی Add New کلیک کنید و نوع پست “پشتیبانی” را انتخاب کنید.
  3. طراحی لیست درخواست‌ها را مطابق با سلیقه خود انجام دهید.
  4. این لیست را در یک صفحه یا پست با استفاده از شورت‌کد نمایش دهید.

۵. مدیریت درخواست‌ها

باید بتوانید درخواست‌ هایی که از طریق فرم جمع‌ آوری شده‌اند را مدیریت کنید. می‌توانید از پیشخوان وردپرس برای مشاهده و مدیریت این درخواست‌ها استفاده کنید:

  • از بخش نوشته‌ها، نوع پست “پشتیبانی” را انتخاب کنید تا تمامی درخواست‌ها را مشاهده کنید.
  • بتوانید هر درخواست را برای پاسخ‌ دهی یا پیگیری بیشتر مشاهده و ویرایش کنید.

نتیجه‌ گیری

با استفاده از جت انجین، می‌توانید یک سیستم پشتیبانی مشتری کارآمد در وردپرس راه‌اندازی کنید. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی درخواست‌های مشتریان را مدیریت کرده و پاسخ‌های لازم را ارائه دهید. با این راهنما، شما قادر خواهید بود تا یک پلتفورم پشتیبانی حرفه‌ای ایجاد کنید.